Afvallen 4 tips

Het is normaal voor een vrouw om tijdens haar zwangerschap wat aan te komen. Echter betekent de geboorte van het kindje niet dat ook alle extra kilo´s meteen verdwenen zijn. Als je veel bent aangekomen tijdens je zwangerschap zit je mogelijk nu niet zo lekker in je wel. Het is met een aantal tips gemakkelijk om rustig aan te beginnen met het verantwoord verliezen van de extra kilo´s. Meer informatie weten over afvallen? Bekijk dan de website Medicijndokter.

Tip 1: let op je voeding 
Kort na de bevalling is het nog niet mogelijk om fanatiek te sporten. Een eerste makkelijke stap is om je voeding aan te passen naar een gezonder patroon. Eet zeker niet te weinig maar vermijd vette en ongezonde voedingsmiddelen zo veel mogelijk. Een nieuw, gezond voedingspatroon scheelt al snel wat kilo´s. 



Tip 2: start langzaam met bewegen 
Na een bevalling moet je lichaam, en je geest, zeker even herstellen. Naast dat het vaak niet mogelijk is om meteen intensief te gaan trainen, is het ook onverstandig. Bouw het sporten rustig op en luister naar je lichaam. Laat je lichaam wennen aan de beweging en verhoog de intensiteit stapje voor stapje. 

Tip 3: let op wat je lichaam je aangeeft 
Ook als je maanden na de bevalling weer helemaal de oude lijkt te zijn, is het belangrijk om naar je lichaam te luisteren. Stop of minder als iets niet goed voelt en negeer geen signalen. Gevoelsmatig ben je misschien helemaal de oude maar binnenin je lichaam zijn er wel degelijk dingen veranderd het laatste wat je wilt is nu een blessure.

Tip 4. Gebruik medicijnen

Je dokter kan medicijnen voorschrijven, zoals het afvalmedicijn Xenical.